Google Analytics 4 (GA4) – põhimõtted, seadistus ja kasulikud omadused

Google Analytics on veebianalüütika tööriist, mis võimaldab jälgida ja analüüsida veebilehe liiklust. Tegemist on võimsa töövahendiga, mille kaudu on võimalik koguda infot oma klientide kohta, mis omakorda lihtsustab turundustegevuste planeerimist ning järelduste tegemist. Google Analyticsi näol on tegemist tasuta tööriistaga, mille paigaldamine on võrdlemisi lihtne. 

Vana Google Analytics (GA-UA) lõpetab tegevuse 30.06.2023 seisuga. Alates 01.07.2023 liigub teie data vana Google Analytics Universal pealt uue Google Analytics 4 peale. See toob kaasa ka vajaduse hinnata ümber analüütika süsteemid ning andmete tõlgendamine, sest GA4 töötleb andmeid teisiti. 

Google Analytics 4 on uus lahendus, mis on mõeldud veelgi võimsama mõõtmise jaoks. See kogub nii veebilehe kui ka mobiilirakenduse andmeid, et kliendi teekonda paremini mõista. Seda vana (Universal Analytics) teha ei suutnud, varasemalt tuli äpi-liikluse analüüsimiseks kasutada eraldi Google Analytics SDK’d.

Kui varem mõõdeti peamiselt sessioonipõhiseid (session-based) andmeid, siis uus Analytics kasutab rohkem sündmuspõhiseid (event-based) andmeid. Ühtlasi on tugevnenud privaatsuse kontroll ja uus GA4 ei kasuta enam kolmanda osapoole (3rd party) küpsisepõhist mõõtmist.

Meie e-com spetsialistid soovitavad liikuda võimalikult kiirelt Universali pealt uue GA4 peale. Selleks on mitu põhjust:

  1. Google AI vajab uue konversioonitoimingu (GA4) optimeerimiseks aega, mida rohkem aega – seda parem. Liikudes koheselt GA4 peale tagate stabiilse performance’i ka tulevikus.
  2. Juulikuus või pärast seda GA4 peale üle minnes võib esineda probleeme ja andmete lahknevusi. Parem on võtta GA4 esimesel võimalusel paralleelselt kasutusele ja leida lahendused kõigile probleemid enne 1. juulit, mil on võimalik andmeid UA-s ning GA4-s omavahel kõrvutada. Ka Google’i tehniliste spetsialistide tugi on suure nõudluse tõttu tulevikus tõenäoliselt piiratud.
  3. Kaotate oma tulemuste ajaloolised andmed (kuna neid ei teisaldata Analyticsi vanast versioonist), mis tähendab, et te ei saa tulemusi aja jooksul võrrelda. Nüüd GA4-le üleminek võimaldab teil hakata neid andmeid koguma.

Mida varem kolite vana UA pealt uue GA4 peale, seda väärtuslikumad andmed on teil Google Analytics 4 teenuses saadaval. See hõlmab olulise ajaloolise statistika kogumist konkreetsete konversioonide, vaatajaskondade ja muude teile kõige olulisemate Analyticsi andmete kohta.

Google Analytics 4 lisavõimalused ning erinevused Google Analytics Universaliga võrreldes:

  • Google Analytics 4 on goal’ide asemel konversioonid ehk conversions.
  • Google Analytics 4 võimaldab hõlpsasti vaid ühe klikiga muuta juba varasemalt loodud event’id konversioonideks. Näiteks Google Analytics Universali puhul oli vaja selleks täiesti eraldi Goal seadistada.
  • Google Analytics 4 võimaldab luua erinevaid ennustuslikke (predictive) segmente veebilehe külastajatest, mida Google Analytics Universal ei võimalda. Näiteks on võimalik luua segment kasutajatest, kes suure tõenäosusega sooritavad ostu järgmise 7 päeva jooksul.
  • Lisaks on Google Analytics 4 sisseehitatud enhanced measurement, mis võimaldab teatud event’ide andmeid automaatselt koguda (skrollimisulatus 90%, väljaminevad ehk outbound klikid, veebilehe otsingu andmed, video kaasatus ja failide allalaadimised).

Google Analytics 4 võimaldab hinnata liikluse kvaliteeti uute mõõdikute abil – kaasatud sessioonide arv (engaged sessions), kaasatusemäär (engagement rate), kaasatud sessioonide arv kasutaja kohta (engaged sessions per user) ning keskmine kaasatuse aeg (average engagement time per session).

Kui te pole uut Google Analytics 4 property’t loonud, loob Google Setup Assistant peagi teie jaoks selle ise, mis saab olla konfigureeritud samade põhifunktsioonide ja sündmustega, mille määrasite vastava Universal Analyticsi property alla. Küll aga ei hakka see automaatselt loodud property teie konkreetseid ärieesmärke täitma ega pruugi koguda kõiki vajalikke ajaloolisi andmeid. Seetõttu soovitame jälgida soovitusi SIIN või paluge abi meilt ühendudes meiliaadressil digital@essence-mediacom.ee.