WARC Media viimaste prognooside kohaselt on reklaamiinvesteeringute osas maailma suurimaks kanaliks sotsiaalmeedia, mis möödus eelmisel aastal otsingumootorites kuvatavate reklaamidest. 2024. aasta prognoosis on sotsiaalmeedia investeeringute maht 247,3 miljardit dollarit, see on aastate lõikes 14,3% rohkem.
GWI uuringud näitavad, et sotsiaalmeediaplatvormidel veedetud aeg on alates 2014. aastast kasvanud 50% – keskmisest päevasest 95 minutist on tänaseks saanud 152 minutit. Data.ai andmetel on kasutajate arv kõikidel sotsiaalmeediaplatvormidel maailmas kasvanud 2014. aastast alates lausa 169%.
Alex Brownsell, WARC’i Head of Content, sõnas: “Suurem osa sotsiaalmeedia investeeringutest on tingitud Meta märkimisväärsest kasvust. Kuid ka TikToki esiletõusust võib järeldada, et eelarvete osas on jäme ots sotsiaalmeedia käes, nagu ka sellest, et Snapchati ja Pinteresti kasumi kasvu mõõdetakse taas kahekohalistes arvudes. Selline investeeringute osakaal toob endaga kaasa ka väljakutseid, näiteks kasvav reklaamide hulk sotsiaalmeedia keskkondades ning tehisintellekti mõju meediaplaneerimisele. Selles raportis anname tervikliku ülevaate globaalsest sotsiaalmeedia maastikust, mis ühtegi hoo raugemise märki ei näita.”
WARC’i “Global Advertising Trends: Social media reaches new peaks” põhipunktid:
Sotsiaalmeedia on globaalse reklaamiinvesteeringute arvestuses juhtival kohal
Globaalne investeering sotsiaalmeediasse on 2024. aasta prognooside kohaselt 247,3 miljardit dollarit. See on aastate lõikes 14,3% rohkem, kuid veidi vähem, kui 2023. aastal, mil investeeringute hüpe oli 16,0%. Kõige kiiremini tõuseb lääne platvormide investeering, mille kasv on suuresti mõjutatud Hiina kaubamärkidest, mis USA ja Euroopa tarbijaid sihivad.
Arvatavasti möödub Meta 2025. aastal reklaamikulutuste skaalal globaalsest lineaartelevisioonist
Nii Facebook kui ka Instagram kasvasid 2024. aasta 1. kvartalis võrreldes eelneva aastaga üle 20%. Prognooside kohaselt teenib Meta sel aastal reklaamitulu 155,6 miljardit dollarit, mis moodustab 63,0% kogu maailma sotsiaalmeedia reklaamikulutustest. Seda toetavad nii Hiina eksportijate investeeringud kui ka Meta tehisintellekti tööriistade kasvav populaarsus. WARC Media andmetel on Meta 2025. aastal reklaamikulutuste osas globaalsest lineaartelevisioonist möödumas.
Investeeringud tehisintellekti täiustamisse on aidanud tõsta sotsiaalmeedia reklaami investeeringuid
Meta tööriistad, näiteks Advantage+, mis aitavad automatiseerida reklaami loovmaterjale ja meediaplaneerimise aspekte, muutuvad reklaamijate seas üha populaarsemaks. Siiski on mõned brändid kurtnud kampaaniate tõhususe vähenemise üle.
2024. aastal TikToki kasv aeglustub, USA keelustamise kartuste tõttu
WARC Media ennustab, et sel aastal teenib TikTok 23,1 miljardit dollarit. See on aastate lõikes 18,3% kasv. Vaatamata uute otsingu ja ostlemise reklaamide kasutuselevõtule, on see prognoos võrreldes eelmise aasta kasvuga (87,8%) märkimisväärne aeglustumine. Arvestades TikToki erilist populaarsust generatsioon Z hulgas, loodavad paljud USA reklaamikandjad, et TikToki platvormi keelustamine ei jõustu.
Snapchati ja Pinteresti reklaamitulu naaseb kahekohalise kasvuni
Prognooside kohaselt teenib Pinterest 2024. aastal reklaamitulu 17,3% rohkem kui eelmisel aastal, Snapchati kasv on prognoosi kohaselt 13,7%. Mõlema platvormi puhul saab sellist tugevat kasvu omistada fookuse ümbersuunamisele ning oma tugevustele keskendumisele.
Twitteri/X’i reklaamitulu probleemid jätkuvad 2024. aastal
X’i 2024. aasta reklaamitulu prognooositakse globaalselt vähenevat 6,4% ja USA-s 5,1%. Võrreldes aga 2023. aasta jahmatava 46,4% langusega, näitab 2024. aasta leebem prognoos Elon Muski omanduses oleva platvormi mõningast stabiliseerumist, mis on suuresti tingitud poliitilistest reklaamikulutustest. Siiski on turundajad endiselt mures kaubamärgi turvalisuse ja probleemsete bottidega.
Reklaamikoormus suureneb kõigil sotsiaalmeedia platvormidel
Meta olevat tõstnud 2023. aasta IV kvartalis reklaamide mahtu 19,1% -ni, kusjuures enamikus Reels’i sessioonidest kuvatakse nüüd seitset või enamat reklaami. Platvormid püüavad uute otsingu ja ostlemise reklaamidega tõsta tuluteenimise efektiivsust.
Sotsiaalmeedia platvormid muutuvad üha sarnasemaks
TikTok valmistub turule tooma fotode jagamise rakendust ja samal ajal investeerivad Notes ning Meta tehisintellektil põhinevatesse otsingutööriistadesse. See viib sotsiaalmeedia platvormide reklaamivormingute ja funktsioonide ühtlustumiseni.
Rachel Morman, PHD Global Head of Social kommenteerib: “Tehisintellekt pakub sotsiaalmeedias reklaamijatele uskumatuid uusi võimalusi, võimaldades kontekstuaalseid mitmik-reklaamijate reklaame, mis see ei pruugi aga sobida kõigile brändidele – eriti neile, kes peavad eksklusiivsust oluliseks.”
Gillian Collison, GroupM Global Head of Social lisas: “Väljakutse seisneb jätkuvalt brändidele oma andmete ja analüüsi kasutamise võimaldamises, mis aitavad neil mõista sihtrühmasid sügavamal tasemel ja pakkuda isikupärastatud kogemusi kõikides kanalites.”
Artikkel on tõlgitud ja refereeritud siit.