Kampaania

Roburi fondid

Klient

Swedbank

Aasta

2024

EssenceMediacom Estonia:

Aleksei Kuzmin – Projektijuht

Arina Sycheva – Strateeg

Heleen Sutt – Strateeg

 

Roburi fondid

Kampaania eesmärk ja taustainfo

Swedbank on viimastel aastatel olnud investeerimismaastikul väga aktiivne, et pakkuda oma klientidele veelgi paremaid tingimusi enda rahaasjade ajamiseks.

Üheks peamiseks lahenduseks on Swedbank Roburi fondid, mis jõudsid Baltikumi 2021. aastal. Swedbank Robur on üks juhtivatest varahaldusettevõtetest Põhja-Euroopas ja ühtlasi suurim fondihaldur Rootsis. Neil on ligi 60 aastat varahalduskogemust ning kolmveerand Roburi fondidest ületavad oma 3-aastase perioodi tootlikkuse sihtmärke.

Peale suurepärase tootluse on Swedbank Roburi fookuses ka jätkusuutlikkus. See tähendab, et eesmärk on tagada klientidele pikaajaline tootlus ning panustada samal ajal ühiskonna ja keskkonna positiivsesse arengusse.

Swedbank Roburi fondid on suurepärane investeerimisvõimalus nii alustavale kui juba kogenud investorile, sest:

  • tehingud on tasuta, sõltumata investeeringu summast;
  • ka portfellis Roburi fondide hoidmine on piiramatult tasuta;
  • fondide jooksvad kulud on soodsad;
  • investeerida saab kasvõi 1 euroga.

Roburi digikampaania perioodil toimusid väga kõrge aktiivsusega Euroopa Parlamendi Valimistega seotud kampaaniad, mis tekitasid tähelepanu haaramiseks kõrge konkurentsi.

Lahendus ja tulemused

Töö eesmärk oli tõsta inimeste teadlikkust Robur fondidest ja sealjuures sellest, kui mugav on enda kodupangas investeerimisega tegeleda.

Antud temaatikat ümbritseb palju valearvamusi, väiteid, mis saavad tihti takistuseks investeerimisega alustamisel. Näiteks arvatakse, et investeerimisega alustamiseks peab juba olema olemas suuri summasid, investeeringute haldamine ja deklareerimine on keeruline protsess ning investeeringute tegemisel pole teada, milliseid ettevõtteid või väärtuseid oma rahaga toetatakse.

Digikampaaniaga sooviti kõnetada 18+ eesti keelt kõnelevaid inimesi, kes juba on investeerimisest huvitatud ja oleksid avatud uute instrumentidele avastamisele ning ka neid, kes siiani pole esimest sammu investeerimise suunas ette võtnud.

Kampaania eesmärk oli viia sihtgrupini sõnumid, mis ärgitaks neid lisa lugema ja uurima ning tegema esimesi samme just Roburi fondidesse investeerimise osas, sest tegemist on jätkusuutliku instrumendiga, mis on oma paindlikkuse (soodsad tasud, puuduvad tehingu- ja hoidmiskulud, investeeringud alates 1 eurost) tõttu sobiv kõikidele – nii alustajatele kui juba kogenud investoritele.

Kampaanias otsustati kasutada paralleelselt kahte sõnumit, et katsetada erinevaid lähenemisi.
Sõnumi “Kõlab robustselt, töötab lihtsalt” puhul oli eesmärgiks luua tähelepanu tõmbav sõnastus, mis teeks sõna Robur inimestele tuttavamaks ja suupärasemaks. Samal ajal tekitab aga ka veidi intriigi, kuna sõna “robustne” ei pruugi olla kõige positiivsem sõna. Seda pehmendab sõnumi teine pool, mis rõhub toote lihtsusele.
Paralleelselt kasutati sõnumit “Kus on, sinna tuleb juurde”, mis rõhub sellele, et Roburi fondidesse juba investeerib hulk investoreid ning ka kõik uued on oodatud seda sammu astuma.

Lisaks teadlikkuse toetamisele oli ootus tõsta ka uute investorite arvu ning kasvatada investeeringute arvu:
– Investeerimisfondide lehe külastuste tõus võrreldes kampaaniaeelse 3 nädalaga: 27.5%
– Roburi fondidesse investeeringute arvu tõus võrreldes kampaaniaeelse 3 nädalaga: 30%
Digikampaanias kasutasime kombinatsiooni kohalikust massimeediast, LinkedInist, Redditist, Metast ja Google Ads võrgustikust.

Roburi kampaania keskendus minimalistlikule, kuid mõjuvale sõnakasutusele, mis köitis tähelepanu ja tugevdas brändi identiteeti. Kahel lihtsal, kuid jõulisel sõnumil „Kõlab robustselt, töötab lihtsalt“ ja „Kus on, sinna tuleb juurde“ põhinev kommunikatsioon rõhutas Roburi fondide investeerimisvõimalusi. Kampaania loomisel mängis olulist rolli tuttava oranži tooni ja iseloomuliku fondi kasutamine, mis aitas kaasa tugeva brändiseotuse loomisele ja kampaania sõnumite selgele edastamisele – Roburi fondidesse saab investeerida igaüks ja paljud eestlased on seda juba teinud.

Tulemused:
Kampaania mõjusus peegeldus kiiresti Swedbanki fondide lehe külastatavuse kasvus – võrreldes kampaaniaeelse 3 nädalaga suurenes külastuste arv 135%. Ehkki müügitulemused jäid kampaaniaperioodil varasemaga võrreldes samale tasemele, nägime märkimisväärset kasvu kampaaniale järgnenud 3 nädala jooksul, kus müük kasvas 47%. See kasv jätkus ka järgmise kolme nädala jooksul, ületades kampaaniaeelse perioodi tulemusi 59% võrra.
Kogemus näitab, et kliendid võtavad sageli teadlikult aega, et kaaluda oma investeerimisotsuseid, ning ajastavad need hilisemaks, sobivamaks hetkeks. Roburi kampaania avaldas positiivset mõju ka Swedbanki ärile tervikuna, kuna kampaaniale järgnenud nädalatel kasvas uute väärtpaberikontode avamine märgatavalt.
Kampaania keskmine klikimäär (CTR) oli 1,56%, mis on kohalike massimeediakanalite kaasatust arvestades erakordselt kõrge tulemus – ligikaudu 50% kõrgem võrreldes teiste sarnaste kampaaniatega. 

Meeskond