Väljakutse

Pühade aeg on käes ning eks jõuluajal tuleb ikka jõuludest kirjutada. Seekordse juhtumiuuringu fookuses ongi üks märkimisväärne XMAS-kampaania. Täpsemalt, Pepco digi- ja influencerite kampaania. 

Pepco jõulukampaania väljakutse oli saavutada võimalikult laialdane katvus soovitud sihtrühmas (mehed ja naised vanuses 25-49). Seeläbi tuues kvaliteetset veebiliiklust Pepco kodulehele, et inimesed tutvuksid reklaamlehel olevate pakkumistega. Mõjuisikud seevastu toetasid digimeedia sõnumit ja kasvatasid ühtlasi ka Pepco bränditeadlikkust. Kampaania periood oli oktoober – detsember 2020.

Lahendus

Nagu eelnevalt mainitud, tuginesime seekord tugevalt digimeediale. Näitasime reklaame kohalike väljaannete nagu näiteks Delfi, Postimehe ja Õhtulehe veebiportaalides. Lisaks kuvasime Pepco sõnumit Eesti otsingumootori Neti.ee veebilehel. Muidugi ei jätnud kasutamata ka AllMedia Digitali ja Google Adsi reklaamivõrgustikke. Viimaks olime kohal ka sotsiaalmeedias, sedapuhku Facebookis ja Instagramis.

Kohalikes kanalites kasutasime suureformaadilisi bännereid nagu näiteks täisekraan- või päisebännereid. Eelneva kogemuse põhjal olime veendunud, et need töötavad hästi ning on ühtlasi pilkupüüdvad.

Kuna tootekategooriatel olid erinevad bännerite kujundused, tervelt kuus, siis Facebookis, Instagramis ja Google’is sihtisime neid erinevalt. Oluline oli, et need inimesed oleksid huvitatud soodsatest pakkumistest ja online-šoppamisest. See-eest bännerid küpsetus- ja kodukaubadest olid suunatud naistele, kelle huvid olid seotud dekoreerimise, kodu kaunistamise, küpsetamisega jne. Lastetoodete bännerid olid suunatud emadele. Näited on veelgi, kuid esmajoones oli meile oluline, et reklaami nägeval inimesel oleks antud toote vastu eelnev huvi olemas.

Mõjuisikuteks olid valitud kaks suure jälgijaskonnaga ema, kes olid sotsiaalmeedias aktiivsed nii Facebookis, Instagramis kui ka oma blogides. Postituste teemade hulka kuulusid jõuluajal kodu kaunistamine ja ehtimine, kinkide ostmine ning vahvate jõuluriiete kandmine.

Tulemused

Pepco XMAS-kampaania tulemused ületasid meie suurimaid ootusi. Kohalikes kanalites jõudsime 325 800 unikaalse kasutajani. Sinna juurde lisandusid veel 146 976 kasutajat sotsiaalmeediast ning kõige lõpuks, 203 264 kasutajat nägid reklaami läbi Google Adsi reklaamivõrgustiku.

CTR-i (click-through rate) määraks saavutasime 0,92%. Lihtsamalt öeldes, kõrge klikimäär tähendab, et meie seadistatud bänneritele klikiti 36 338 korda. Need on reaalsed inimesed, kes jõudsid seeläbi maandumislehele, mis on suurepärane tulemus. Kusjuures, kampaania esimesel päeval kogusime rohkem kui pool meie planeeritud klikkidest. Kõrge CTR näitab ka, et kujundused olid silmapaistvad ning töötasid maruhästi. Järeldame, et Inimesed tõesti huvitusid Pepcos müüdavatest toodetest.

Kokku näidati Pepco reklaame kõigis kanalites ligemale 4 miljonit korda.

Projektist

Klient

Pepco

Aasta

2020

Meeskond

Projektijuht – Jekaterina Matusihis; Digitaalmeedia spetsialist – Kristiina Sepp; Influencer spetsialist - Siim Palu