Kampaania
Keskkonnasõbralikuma elu edendamine Eestis
Klient
Swedbank AS
Aasta
2023
Projektijuht: Aleksei Kuzmin
Digispetsialistid: Arina Sycheva, Mai Sillamäe, Kristiine Erlenheim, Heleen Sutt
Digianalüütikud: Maksym Demchenko ning Kristo Tero (EssenceMediacom Estonia), Ieva Virse (Swedbank AS)
Loovagentuur: Not Perfect Tallinn
Keskkonnasõbralikuma elu edendamine Eestis
Kampaania kirjeldus
Tarbijate huvi roheliste finantseerimistoodete vastu on kasvanud hüppeliselt, mistõttu otsustas Swedbank anda oma panuse Eesti majanduse arengusse, olles toeks energia- ja elektrikulude vähendamisel, energiasäästlikumate elamute ja tootmishoonete ehitamise edendamisel ning energiasõltumatuse suurendamisel.
Kampaania esmaseks eesmärgiks oli tõsta klientide teadlikkust jätkusuulikkuse vallas ja suunata neid tegema keskkonnasõbralikumaid valikuid. Sekundaarseks eesmärgiks oli keskkonnasõbralike toodete (sealhulgas laenutoodete) müügi kasvatamine.
Kampaania esimene laine leidis aset kevadperioodil fookusega saavutada võimalikult lai nähtavus, et levitada kommunikatsiooni ja jõuda õige sõnumiga õige huvigrupini.
Lähenesime nii kohaliku meedia kui PPC kanalite puhul kontekstuaalsest sihtimisest, mille fookuses olid elektri-/hübriidautodest huvituvad inimesed, kodu renoveerimist kavandavad inimesed ning päikesepaneelide kaalujad.
Kampaania teine laine toimus sügisel. Selle planeerimisel arvestasime esimese laine tulemustega ning kitsendasime kontekstuaalset sihtimist, et jõuda võimalikult sooja sihtrühmani, kelle jaoks võiks kampaania kasulik olla.
Selleks et Swedbanki jätkusuutlikkuse kampaania oleks ka ise jätkusuutlik, võtsime eesmärgiks vähendada digikommunikatsioonis CO2e jalajälge.
Optimeerisime ja vähendasime läbi koostööpartneri kohaliku meedia videobännerite andmemahtu. Tulemusena kuvasime kõrgekvaliteedilisi kampaaniamaterjale, samal ajal vähendades serveeritavate reklaamide andmemahtu. Muuhulgas saime reklaammaterjalide CO2e jalajälge reaalajas monitoorida ja hiljem ka kliendile presenteerida
Tulemus
Saime kahe kampaanialainega ligi 20 miljonit reklaami kuvamist ja tänu järjepidevale kontekstuaalsele sihtimisele ka kõrge keskmise klikimäära. See näitab, et jõudsime läbi õige sihtimise inimeseni, keda Swedbanki lahendused kõnetasid.
Kliendipoolne statistika viitab, et käesoleva aasta algusest kasvas:
- keskkonnasõbralike autode liisingu müük 81%;
- kodulaenu A-energiaklassi varade müük 27%;
- kodu energiatõhususe laenude müük 30%;
- ja päikesepaneelide laenu müük 7%.
Oluline on võtta arvesse, et tulemused on saavutatud pelgalt inimeste teadlikkust kasvatava kommunikatsiooni läbi.
Kampaania teises laines kasutusel olnud uudne süsiniku jalajälje vähendamise lahendus võimaldas säästa CO2e heitgaase koguses, mis on võrdeline 35 kilomeetri jagu autoga sõitmisega või 553 nutitelefoni aku täis laadimisega.
Arvestades kampaania teise laine seekordset väikest kohaliku meedia mahtu ja niigi loovagentuuri poolt optimeeritud videoklippe, võib nende tulemustega rahule jääda ning see annab lootust, et tulevikus saame laiahaardeliste kampaaniate puhul veelgi rohkem keskkonnasaastet vähendada, seda puhtalt läbi targema bännerite serveerimise.
Tulemustest lähtuvalt saame öelda, et inimeste teadlikkus ning huvi jätkusuutlike lahenduste eelistamise vastu on kasvanud ning seda väljendavad ka kliendi poolt raporteeritud jätkusuutlike lahendustega seotud toodete müügikasvu protsendid. Samuti võimaldab reklaamide nutikas serveerimine meil edaspidi muuta jätkusuutlikkusest kõnelevat kampaaniat veelgi jätkusuutlikumaks.
Meeskond