Kampaania
Suvine mobiilimäng
Klient
Circle K
Aasta
2023
Projektijuht: Teele Hein
Digiturunduse spetsialist: Heleen Sutt
E-kaubanduse ning data ja tehnoloogia spetsialist: Maksym Demchenko
Loovagentuuri projektijuht: Mairi Talving (Agentuur La Ecwador)
Circle K suvine mobiilimäng
Kampaania kirjeldus
Circle K põhitegevuseks on mootorikütuse ning toidu- ja esmatarbekaupade ning teenuste jaemüük. Circle K on Eesti suurima turuosaga mootorikütuste jaemüüja ning suurim automaatpesulate kett Eestis. Mootorikütuse jaemüügi valdkonnas on Eestis konkurents tihe ning suvisel perioodil on kõik pakkujad aktiivsed ja erinevates kanalites nähtavad, mistõttu on oluline leida võimalusi eristumiseks ning kavatsuse ja eelistuste mõjutamiseks. Suvise mobiilimängu peamiseks eesmärgiks oli kasvatada kliendiarvu teenindusjaamades ning suurendada EXTRA kliendiprogrammiga liitujate arvu. Antud eesmärkide täitmiseks oli vaja saada võimalikult palju inimesi mobiilimängu mängima. Mängus osalemise eelduseks oli EXTRA kontoga liitumine. Kõikidel mängijatel oli võimalus võita erinevaid auhindu, mida tuli lunastada Circle K teenindusjaamades. Kampaania sihtrühmaks olid Eestis elavad inimesed vanuses 16-35. Kampaania eesmärgid:
- Saada kindel arv unikaalseid mängijaid
- Saavutada kindel mängusagedus ühe mängija kohta
- Kampaania lõpuks saada kindel arv uusi EXTRA programmiga liitumisi
Meediastrateegia ehitasime üles lähtudes varasemate kampaaniate andmetest ja tulemustest ning võimalikult suure mõju saavutamisest – katvus, nähtavus, sagedus ning aktiveerimine. Kampaania elluviimiseks kasutasime ainult digitaalmeediat, et tõenäosus sihtrühma koheseks aktiveerimiseks oleks võimalikult kõrge. Kasutasime sotsiaalmeediat, sh Meta ja Reddit, Google display võrgustikku, TV3playd ning videoplatvorme YouTube ja Spotify.
Metas rakendasime nii teadlikkuse suurendamise kui ka liikluse suunamise ostumudeleid. Sihtides Metas alla 18-aastaseid inimesi tuli arvestada piiratud sihtimisvõimalustega. Kampaaniasse oli kaasatud unikaalne Reddit sotsiaalmeedia platvorm, millel on Eestis juba üle 400 000 kasutaja, kellest 68% on 18-34 vanuses. Reddit võimaldas jõuda kasutajateni nende huvidest ning teemade jälgimistest lähtuvalt. Seeläbi oli võimalik jõuda nii noorte mänguhuviliste, lapsevanemate, kiirtoidu kui ka kohvifännideni. Google display reklaamidega aktiveerisime sihtrühma suunates neid otse Google Play Store’i äppi alla laadima. Lisanähtavuse loomiseks kaasasime kampaaniasse ka kohalikku TV3Play keskkonna, mida külastab kuus üle 200 000 kampaania sihtrühma kuuluva kasutaja ning kus oli võimalik reklaamid suunata just nooremale sihtrühmale, ja seda mitte ainult vanuse alusel sihtida, vaid sisuliselt, näidates reklaame noortepärase videosisu vahel. Lisaks kasutasime ka Spotify’id nii audio kui ka videoformaadiga sõnumite edastamiseks. YouTube’s kasutasime nii lühiformaati (bumper) kui ka pikemat formaati (kuni 15”, skippable in-stream), et jõuda nii nende kasutajateni, kes reageerivad paremini lühi ja nendeni, kes reageerivad paremini pikemale formaadile. YouTubes rakendasime lisaks huvide ja käitumuslike harjumuste alusel sihtimisele ka paigutuste segmendi YouTube kanalitest, mida just nooremad sihtrühmad tarbivad (whitelist), mis võimaldas meil potentsiaalselt reklaame näidata ka alla 18-aastastele.
Tulemus
Mobiilimängus osales kokku sadu tuhandeid unikaalseid kasutajaid, kes mängisid mängu 1,5 korda rohkem kui eelneval aastal ning ka mängimiste arv ühe kasutaja kohta kasvas võrreldes eelmise aastaga 1,8 korda. Läbi kampaania suurendati teenindusjaamade külastatavust ning ka lisaostude tegemist. Ületasime EXTRA pogrammiga liitumiste eesmärgi 500 kordselt ning kasvatasime ka olemasolevate EXTRA klientide shop spendi märkimisväärsel tasemel. Mobiiliäppi laeti kampaania perioodil alla 61 000 korda, mis tagas Circle K-le TOP 1 allalaetuima äpi positsiooni lausa neljaks nädalaks.
Kampaania ROI oli 54,04 (5 404%) ning kõik kulutused (sh äpi arendamine, auhinnad, meediaost jne) tegime tasa 1,8 kordselt.
Sotsiaalmeedias jõudsime kampaaniaga 255 616 reaalse kasutajani. Google display võrgustikus 334 493 unikaalse kasutajani. YouTubes 272 906 unikaalse kasutajani. Sotsiaalmeedias kogusid kampaania reklaamid üle 431 postituse reaktsiooni, 69 kommentaari ning 175 916 FB lehe kaasamist.
Kampaania tulemused kinnitavad, et suutsime mõjutada nii tarbijat kui ka kliendi äritulemusi, saavutades hea kontakti sihtrühmaga.
Aasta Digitegu 2023 võitja integreeritud digikampaania kategoorias.
TuliMust 2023 II koht kategoorias Tulemusturundus.
Meeskond