Väljakutse
Käesoleva aasta suvel võttis meiega ühendust Azeta, uus ilu- ja tervisetooteid pakkuv e-pood. Nende soov oli Eestis enda tuntust kasvatada läbi sotsiaalmeedia mõjuisikute kaudu. Kosmeetika- ja ilutoodete müüja oli küll Eestis vähe tuntud, kuid Baltimaades oli see jõudnud juba kanda kinnitada. Olulisim eesmärk oli tekitada tarbijais Azeta vastu huvi ning suurendada e-poe veebiliiklust ja müüki.
Lahendus
Azeta puhul leidsime, et kuna tegu on meie turul uue tulijaga, siis esmatähtis oli tõsta tarbija bränditeadlikkust. Ülesande saavutamiseks kasutasime peamiselt Instagramis aktiivseid ilu-, moe- ja jumestusinfluencereid. Nad pidid olema kõrgete jälgijaskondadega, kuid samuti ühtima kliendi brändi väärtustega.
Azeta usub, et kvaliteetsed tooted ei pea olema ülemäära kallid. E-poes oli juba käimas ulatuslik turuletuleku allahindluskampaania, kuid mis kasu sest on, kui keegi lehte ei väisa. Niisiis, asusime tööle. Olulisim osa influencer-kampaaniate juures on alati õigete sisuloojate valimine. Mõjutajal võib sotsiaalmeedias olla miljoneid jälgijaid, kuid kui ta ei sobi kokku brändi väärtustega, siis tihtilugu ei vasta tulemus ootustele. Valiku langetamisel lähtusime sellest juhtmõttest: kvaliteetsed tooted ei pea olema ülemäära kallid. Lisaks influenceri ja brändi kokkusobivusele on tähtis silmad-kõrvad lahti hoida, et ega ometi valitud sisulooja ei ole hiljuti teinud ega ei tee parasjagu koostööd konkureeriva brändiga. Miks on see halb? Esiteks, ilu teemadel kõnelevad mõjuisikud eelistavad sageli ühte kindlat brändi. Kui mõjuisik teeb koostööd kõigiga, siis see võib jälgija silmis vähendada ta usaldusväärsust ja autentsust. Mõelge hetkeks, kuidas teie kui jälgija saate usaldada jälgitavat, kui ta hüppab pidevalt ühelt sama kategooria koostöölt teisele? Teiseks, pikaajalised koostööd brändidega on lepinguliselt paika pandud ja neis on konkurentsi klausel, mis piirab mõjuisikul koostööd tegemast konkurentidega.
Kokku kasutasime juulist septembrini üheksat sisuloojat. Nende sisu ilmus neljas laines: juuli lõpp, augusti algus ja lõpp ning septembri algus. Koostöös influenceritega jõudsime ka teistele platvormidele: kokku loodi Azetale 78 sisupostitust nii Youtube’i, TikToki, Facebooki kui ka Instagrami.
Olgugi, et Azeta jaoks lõid sisu üheksa erineva stiiliga influencerit, siis postituste temaatika oli sarnane. Nagu eespool mainitud, siis Azeta oli Eestis alles uus. Seetõttu lasime sisuloojatel esmalt e-poega tutvuda ja seda omal käel avastada. Seejärel palusime neil luua contenti, kus kajastatakse samasugust emotsiooni: avastus ja üllatus. Alates augustist loodi influenceritele jagamiseks promokoodid, mida kasutades said jälgijaid enda ostukorvile soodustuse.
Tulemused
Influencerite kasutamine Azeta e-poe müügi kasvatamiseks osutus tõeliselt edukaks. Juulis kasvas lehel tehingute arv lausa 240% ning käive kerkis 245%. Samasugust trendi näitasid ka septembri andmed: influencerid postitavad, e-poe külastajate arv kasvab ning kasvab käive.
E-poe otseliiklus kasvas kolme kuu jooksul 232% ja läbi tasuliste otsingureklaamide jõudis lehele 44% rohkem ostlejaid.
Mis puutub tuntuse kasvu, siis kolme kuuga vaadati üheksa sisulooja postitusi, videosid ja storysid 558 281 korda. Influencerite postitused said kokku 8812 reageerimist kõigil platvormidel. Instagramis, mida käsitlesime peamise kanalina, saavutasime keskmise kaasatuse määra 9,01%, mis Instagrami kohta on keskmisest kõrgem tulemus.
Pilt: Milana Moss https://www.instagram.com/milana_moss_stylist/
Projektist
Klient
Azeta
Aasta
2020
Meeskond
Projektijuht – Olga Peresild; Influencer spetsialistid - Siim Palu, Marje Paddar
Kategooria
Influencer marketing