Autor: Eliise Kõva, MediaComi senior digitaalmeedia spetsialist
MediaComi digitaalmeediatiim osales järjekordsel Õpi koos Googlega veebikoolitusel, kus sel korral oli teemaks Google Ads otsingumootoriturundus. Koolitusel oli teejuhiks digiturunduse strateeg Taavi Raidma. Koolituse käigus said üle käidud Google Ads tööpõhimõtted ja vajalikud sammud kampaania loomiseks.
Mis on Google Ads otsingureklaamid ja kuidas need töötavad?
Google Ads otsingureklaam on Google otsingutulemustes Sinu otsitud fraasi põhjal kuvatud tekstireklaam, mille eest makta tuleb vaid siis, kui keegi reklaamil klikib. Otsingureklaami abil saab kiirelt ja kuluefektiivselt veebilehele tuua ostuhuvilisi tarbijaid. Reklaam ilmub enne orgaanilisi otsingutulemusi.
Otsingureklaamide kuvamine otsustatakse algoritmi poolt oksjoni põhimõtet järgides – igale märksõnale on enamasti mitmeid reklaamijaid. Oksjonil konkureerimisel loevad reklaamide relevantsus ja maksimaalne klikihind, millest sõltub ad rank ja positsioon tulemuste kuvamisel. Näiteks ei pruugi kõrgem maksimaalne klikihind tagada paremat positsiooni (kui reklaam ei ole tarbijale niivõrd relevantne), kui odavama klikihinnaga konkurendi reklaam. Lisaks võtab Google arvesse kampaania kvaliteedi hindamisel ka veebilehe kiirust.
Kuidas alustada otsingumootoriturundusega?
Esmalt on tarvis luua konto, mis on täiesti tasuta. Konto struktuuri mõistmiseks kõige parem viis on ise järele proovida.
Kampaania loomisel saab sihtrühma valida asukoha ja kasutaja keele põhjal. Lisaks tuleks määrata päevane eelarve ja ostumudel, millele soovitakse keskenduda (konversioonid, klikid).
Ühe kampaania alla saab luua mitu erinevat reklaamigruppi. Reklaamgrupid tuleks hoida tootepõhised, et tarbijani ei satuks vale reklaam. Näiteks kui tooted on limonaad ja kingad, tuleks need hoida eraldi reklaamgrupis. Iga reklaamgrupi kohta käivad oma märksõnad ja reklaamtekstid.
Reklaamtekstide koostamisel soovitatakse ühe reklaamigrupi jaoks kokku panna vähemalt 3 variatsiooni, mis annab võimaluse Google algoritmil näidata tarbijale kõige relevantsemat sõnumit. Lisaks reklaamtekstile võiks kindlasti kasutada vähemalt kolme reklaamilaiendit (näiteks sitelink, callout ja structured snippets)
Märksõnu on kolme erinevat tüüpi – broad, phrase ja exact match. Märksõnade valikul tuleb appi Google Keyword Planner, mis aitab leida relevantseid märksõnu. Samuti aitab Keyword Planner eelarve planeerimisel, keskmise klikihinna valimisel.
Et kampaania oleks edukas, jälgi võimaluse korral konversioone ja optimeeri. Tulemuste jälgimine aitab analüüsida, kas üks või teine reklaam või märksõna töötab, kas eelarve on piisav jne.
Kellele on sobilik otsingumootoriturundus?
Otsingumootoriturundus on sobilik kõigile – nii suuretele ettevõtetele, kui ka alles alustavatele väikeäridele. Viimaste puhul on otsingureklaamid just hea kuluefektiivne viis oma klientuuri laiendamiseks.