MediaCom 25: Olga Peresild

Meie tegevjuht Olga Peresild on ettevõttes tegutsenud juba 17 aastat, mis on MediaComi elueast kõigest 7 aastat vähem. See teeb Olgast ametlikult tööveterani! Üllatuslikul kombel tuli ta toona MediaComi hoopis analüütiku positsioonile. Meenutades kõiki neid algusaegasid tõdeb Olga, et noore ja rohelisena ei olnud tal tegelikult vähimatki aimu, mis on hea analüütika. Küll aga tundis ta, et pea ees vette hüppamine tundub mõistlikumast mõistlikum. Loe kõigest lähemalt!

Missugune oli sinu esimene tööpäev MediaComis?
Elasin ja õppisin toona Tartus, seega minu esimene päev MediaComis algas sellega, et istusin kell 5 hommikul Tartus bussi peale ja sõitsin Tallinnasse. Noore ja hulljulgena pealinna sõites ei olnud mul vähimatki aimu, kas ja kus ma üldse öösel peavarju saan. Saatuse tahtel läks aga nii, et esimese tööpäeva lõunal kohtusin ma puhtjuhuslikult ühe oma vana tuttavaga, kellel oli just äsja üks tuba vabanenud. Niisiis, justkui välk selgest taevas sain esimesel tööpäeval endale ka elukoha.

 

Milline oli MediaCom toona?
Ettevõtte tegevusvaldkond oli kordades konkreetsem ning heas mõttes ühekülgsem, kuna fookuses oli vaid traditsiooniline meedia… ei mingit digi! Võrreldes tänasega ei väärtustatud minu meelest ka andmete analüüsi kuigi palju. Praegu tehtaks aga suured silmad, kui öelda, et meediaagentuuris ei ole analüütikut palgal. Data ja analüütika on tänapäeval väga olulisel kohal.

Tagasi algusaegadesse kiigates arvan, et toona oli Eestis turundus alles lapsekingades. Vastupidiselt praegusele ei olnud agentuur kliendi turundusmeeskonna käepikendus, vaid lihtsalt ettevõte, kes aitab meediat osta.

Mõni vahva seik, mis on sulle eriti eredalt meelde jäänud…

Vahvaid seikasid on mitmeid, aga üks eredaim on see, kui 13 aastat tagasi avanes mul võimalus osaleda Cannes Lions’i reklaamifestivalil. Võimalust ei saanud ju kasutamata jätta, seega mõeldud-tehtud! Festivalil toimus mitmeid loenguid, kus esinejad loosisid kuulajate vahel välja auhindasid. Mina, kellel ei ole kunagi loosides õnne olnud, otsustasin siiski kolleegi survel end kirja panna jaaaaa… üllatuslikul kombel hõigati välja minu nimi. Auhinnaks oli paaritunnine SÕIT HELIKOPTERIGA Cannese´i kohal! See hetk meenub mulle aeg-ajalt siiani. Tundsin, et elus on kõik võimalik – ka noor naine Eestist võib korraks saada VIP-iks Cannes’is.

Mis on kõige väärtuslikum õppetund, mis MediaCom on sulle andnud?

Kõige väärtuslikum õppetund on see, et areng algab iseendast. Mingil hetkel avastasin end olukorras, kus tundsin, et olen oma arengus saavutanud kõik ning edasiliikumis- ja kasvamisvõimalust enam ei ole. Vesteldes aga tuttava koolitaja Peep Vainuga, mõistsin, et me loome iseendale piirid. Suures pildis ei ole vahet, KUS ettevõttes või MILLISEL POSITSIOONIL tegutseb inimene. Oluline on see, MIDA inimene saavutada tahab. Mõnda aega hiljem julgesin initsiatiivi võtta enda kätte ning hakkasin tegelema uute valdkondadega MediaCom’is ning see tähendas, et leidsin teistsuguse väljundi ka enda arendamiseks. Tegin MediaComile ettepaneku pakkuda klientidele turundusanalüütikat. Kuna minu enda teadmised valdkonnas ei olnud piisavalt põhjalikud, pöördusin teiste riikide MediaComi esinduste poole ning palusin võhivõõrastel inimestel end õpetada ja asjadega kurssi viia. Lõpuks olimegi võimelised selle oma teenuseportfelli lisama. Oluline mõte, mis siit kaasa võtta: Sihikindlus viib tippu!

Mida soovid MediaComile tulevasteks aastateks?

Eelmine aasta mõjutas meid meeletult. Kuigi MediaComil on väärtused paigas, on mu suurim soov, et säilitaksime selles hullumeelses muutuses kõik meie head omadused ja arendaksime kõiki neid oskusi ja omadusi, mida eeldab uus reaalsus.

Kindlasti ei tee me tööd üksinda, mistõttu loodan, et meieni jõuab rohkem kliente, kes julgeksid päris valukohtadest ja muredest avameelselt rääkida, sest usaldusväärsed ja avatud suhted on kõige hea alus. Samuti soovin MediaComile partnereid, kes oleksid initsiatiivikad edendamaks turunduskommunikatsiooni valdkonda, kuna üheskoos suudame teha veelgi ägedamaid asju!