Autor: Johanna Einer, MediaComi digitaalmeedia spetsialist
Meil oli suurepärane võimalus saada osa Mr. LinkedIn Estonia ehk Indrek Põldvee hommikuseminarist, mis tõi lauale parimad soovitused ja nipid LinkedInis turundamiseks. Kuna tegu on tõelise kullaga nagu härra LinkedIn seminaris mitmeid kordi mainib, siis leidsime, et jagame tema poolt antud kuldaväärt teadmisi ka teiega. Esimest lõiku ei oleks paslik lõpetada ilma Indrekut tänamata, seega alustan sellest, et ütlen: aitäh sulle väga informatiivse ja väärtusliku seminari eest!
Milles seisneb LinkedIni turunduslik väärtus?
LinkedIn on äri- ja värbamisportaal, mis põhineb professionaalsete võrgustike loomisel. Hetkel võib LinkedInist leida 230 000 Eesti kasutajat. LinkedIn on B2B kanalina 277% efektiivsem klientide leidmiseks kui Facebook/Twitter. Tekib küsimus, mis on LinkedIn efektiivsuse taga, et ta efektiivsuse poolest muust sotsiaalmeediast niivõrd eristub? Vastus on lihtne. 45% LinkedIn kasutajatest on otsustavatel positsioonidel oma ettevõttes (tegevjuhid, turundusjuhid, investorid jne.), mis teeb neist ühed kõige suurema turundusliku väärtusega kontaktideks B2B turunduses. Facebookis on kasutajate tööalane info suuremal osal kas aegunud või puudub üldse, mis teeb ametipõhise sihtimise kordades vähem efektiivsemaks. LinkedInis on aga vastupidine seis üle 90% kasutajatest on profiilis õige ja ajakohane ettevõte kui ka ametikoht.
LinkedIni väärtus ei piirdu vaid B2B turundusega, vaid on ka suurepärane kanal tööandjatele töötajate leidmiseks. Üks tähtsamaid osi on ka persooni brändi ehitamine ehk enda oskuste ja väärtuste presenteerimine esindusliku profiili näol, mis toob sinuni hulganisti karjäärivõimalusi nii Eestis kui ka välismaal. Ettevõtetele loob see aga võrgustiku potentsiaalsetest klientidest kui ka töötajatest.
Viide: Business of Apps
LinkedIn konto profiil
Konto on kui teie visiitkaart, mis aitab profiili vaatajal luua teist kuvand või arusaam, millist kasu ta sellest ettevõttest või inimesest saada võiks.
Esmalt tuleb mõelda põhilistele küsimustele:
- Mis on sinu eesmärk LinkedInis?
- Kas see on näiteks oma professionaalse võrgustiku arendamine, uute klienti otsimine, värbamine või hoopis tööotsing?
- Mis on minu kas firma või isiku oskused ja kogemused?
- Millist väärtuspakkumist saan oma profiiliga edasi anda kliendile?
- Kes on sinu ettevõtte ideaalklient?
Profiilipilt ja taustapilt
Profiilipilt peab olema esinduslik. Ideaalis võiks olla portreepilt, millel on neutraalne taust. Profiili taustapilt võiks olla informatiivne ja juba anda profiili vaatajale mõista, mida ta võiks sellelt profiililt oodata. Profiilipildi alla peaks tooma välja lühikese, kuid tabava kirjelduse sellest, mis väärtust sa pakud.
Kirjeldused
Kirjeldused, kirjeldused ja veelkord kirjeldused. Ilma nendeta läbi ei saa. Tühjast profiilist on keeruline välja lugeda, millega ettevõte/persoon tegeleb, millised on tööülesanded, mis tooteid firma pakub jne. Kõik kirjeldused võiksid olla inglisekeelsed. Kui te otsite klienti või tööandjat kindlast riigist, mille keelt hästi valdate, siis on LinkedInis olemas funktsioon, millega saab teha teise keelega profiil sama konto alt.
Ettevõtte turundamine LinkedInis
Ettevõtte turundamise põhilisteks varadeks LinkedInis on oma töötajad ning väärtuslik sisu. Võimalusel soovitame pakkuda töötajale võimalust teha nende LinkedIn kontod korda, et neist jääks hea kuvand, sest ka nemad on teie ettevõtte visiitkaardid. Enamasti otsitakse LinkedInis just inimesi mitte ettevõtteid. Seepärast peab ka turunduse keskmeks olema just inimesed. Aidake oma töötajatel koguda väärtuslikku oma ala professionaalidest või klientidest koosnevat võrgustikku ning läbi selle saate suurendada oma ettevõtte nähtavust. Võrgustikku suurendades tuleb lähtuda Social Selling Index-st, mida saab vaadata siit: https://www.linkedin.com/sales/ssi. Kui indeks on alla 50, siis tuleks lisada 5-10 inimest päevas. Indeksiga, mis on üle 70, võib lisada 20-30 inimest päevas. Mida suurem on indeks, seda rohkem saate LinkedInilt orgaanilist liiklust.
Visuaal: Pixabay
Töötajad saavad ettevõtte edusse panustada läbi ettevõtte postituste kommenteerimise. 20% kommenteerija võrgustikust näeb teie postitust. See on üsnagi suur protsent, seetõttu ongi esmatähtis, et töötajatel oleks võrgustik ja nad aktiivselt postitusi kommenteeriksid. Kommentaarid võiksid olla professionaalsed ja konstruktiivsed, mis paistavad silma potentsiaalsetele klientidele. Ideaalis võiks kommentaari pikkuseks olla 2-3 lauset. Kommenteerida ja like’ida tasub ka ettevõttete tegevjuhtide postitusi, et jääksite oma ettevõttega neile meelde. Jagamist Eesti Mr. LinkedIn kasutada ei soovita, sest jagades jõuab postitus tema kogemus põhjal vaid 5%-ni jälgijaskonnast.
Kui kasutate LinkedIni värbamiskanalina, siis soovitame Career & Professionals tasulist paketti, kus on võimsam otsing just õige töötaja leidmiseks. Tööotsingutele aitab kaasa ka ettevõtte tegevjuhi aktiivne profiil LinkedInis, kus ta võib postitada kutsudes huvitatud kandidaate ettevõttesse tööle.
Strateegia
Ettevõttena tuleks esmalt välja mõelda, kes on sinu ettevõtte ideaalklient? Ideaalkliendi profiili loomisel aitab kaasa mõtlemine sellele, milliseid ettevõtteid näed oma kliendi portfellis 2 aasta pärast. Lisaks juhime tähelepanu, et LinkedIn keskendub pigem ettevõttetele, kelle toodete hinnad ei ole 10-20€, vaid ettevõtted, mis müüvad kalleid tooteid teistele ettevõtetele. Nende eesmärk on leida kliente ehk kõrge käibega ettevõtteid ja konverteerida nad oma klientideks. See eeldab ettevõttelt aga läbimõeldud strateegiat ja arusaama sellest, kes on nende ideaalklient. Peale ideaalkliendi loomist tuleks hakata oma kliente otsima. LinkedInis on mitmetasandiline otsingusüsteem, mis võimaldab otsida nii ameti, asukoha, tegevusala kui ka keelepõhiselt. Otsida saab ka kindla ettevõtte töötajaid või kindla ülikooli lõpetanud inimesi. Kui olete leidnud ideaalse otsingutulemuse, mille kaudu tuleb välja kõige rohkem teie ideaalkliente, siis soovitame see otsingutulemuste URL salvestada Exceli faili, et saaksite seda taas kasutada. “Sales Navigator” tasulises LinkedIn versioonis on selline funktsioon olemas. Oma ideaalklientidele kutse saatmisel tuleks alati kirjutada juurde lühike memo. Memo võiks rääkida sellest, kes sa oled ja miks sa selle inimese võrgustikkus soovid saada. Kindlasti ei ole mõistlik memosse kirjutada müügitekste. Esmalt tuleks klient oma võrgustikku saada ja seejärel talle väärtust pakkuda läbi erinevate harivate postituste ja materjalidega, mis tekitavad kliendis huvi ning usaldust teie ettevõtte vastu.
Sisu loomine
Sisu peab olema 95% ulatuses orienteeritud kliendile ehk looma kliendile väärtust (oma tegevusala uudised, trendid, toote tutvustused, erinevad nipid, tuleviku perspektiivid jne). Ärge kartke tasuta väärtust pakkuda. Läbi selle näitate ennast kui oma ala arvamusliidrit ning professionaali. Ülejäänud 5% võiksid olla müügialased postitused, kus reklaamite ennast ja oma tooteid. Selle alla käivad ka postitused erinevate saavutuste kohta nt. sertifikaadid, tulemused ja muu taoline sisu. Kui postitused on lugejale väärtuslikud ja LinkedIn näeb, et inimesed kommenteerivad ja loevad sinu poolt loodud sisu, siis asetab LinkedIn sind ka redelil kõrgemale ning sinu sisu jõuab rohkemate inimesteni.
Postitused võiksid olla kaasahaaravad aga pigem pikemad, sest LinkedIni algoritm premeerib teid lisa orgaanilise reachiga kui teie postitusi loetakse kauem. Postitustena töötavad hästi PDF slide-id ning lühikesed kuni 2 minutilised subtiitritega videod. Soovitatav on kasutada 3-9 hashtagi. Kui on kasutatud postituses relevantseid hashtage, siis see võib anda juurde 15-25% orgaanilist liiklust. Kasutage hashtage, millel on vähemalt 100 000 jälgijat.
Lõpetuseks soovime rõhku panna sellele, et iga asi võtab aega, et hakata toimima ning tulemused ei tule üle öö. LinkedIni algoritmi muutused võtavad aega umbes kolm kuud, seega kogu su tänane töö hakkab näitama oma tõelisi vilju alles mõne kuu pärast. Järjepidevus on edu võti!