Hoiame end MediaComis igapäevaselt kursis sündmustega, mis toimuvad koroonaviiruse tõttu ümber maailma. Meediaagentuurina hoiame aga eriti teravalt silma peal kõigel, mis toimub meediamaastikul ja erinevates meediakanalites. Leiame, et oluline on oma teadmisi jagada ka teistega. Nii olemegi kokku kogunud huvitavamad ning värskeimad uudised ja mõtted.
Drastilised muutused veebilehtede liikluses
Orgaaniline liiklus kodulehtedel on mitmetes tegevusvaldkondades langenud. Kuigi kõiki ettevõtteid monitoorida on keeruline, saab suuremate ettevõtete näitel välja tuua, et järsem langus on hetkel vähem populaarsete toodete ja teenuste pakkujatel. Siia kategooriasse kuuluvad teiste hulgas näiteks tavaolukorras populaarsed reisimise ning majutusega seotud ettevõtted.
Drastilist orgaanilise liikluse tõusu on olnud näha uudiseid vahendavates portaalides ning finants-, jaekaubanduse- ja tervishoiualastel veebilehtedel. Oluliselt sõltub liikluse hulk ka veebilehest endast. Näiteks kasvas beebitoodete, nagu mähkmed ja märjad salvrätikud, müügiga tegelevate veebilehtede liiklus meeletult, kuid suurt langust nägid liikluses luksustooteid müüvad veebilehed.
Tekkinud olukorras sooritavad tarbijad oste aina rohkem interneti vahendusel. E-poodide nädalane kasum on tõusnud 52%. Lisaks on online konversioonid 9% kõrgemad, kui need olid aasta tagasi. Näiteks tehnoloogiat müüvate veebipoodide külastatavus on viiruse puhangust alates kasvanud ainult tõusvas joones. Kui veebruari lõpus oli see 11,5%, siis nüüdseks on see kasvanud juba kahe-kolme kordseks. Proportsionaalselt on kasvanud ka tehingute protsent. Need arvud näitavad selgelt inimeste tehnoloogiast sõltumise suurenemist sel perioodil, kui kaugtöö muutub järjest rohkem vajalikumaks ja inimesed kohanevad uute töötingimustega.
Reklaamikulutuste langus erinevates sektorites
WARC (World Advertising Research Center) hinnangul on sellel aastal oodata jätkuvalt 7.1% tõusu meediakulutuste osas. Seda eeldusel, et turundajad lükkavad oma kampaaniad ajutiselt edasi ning sooritavad investeeringud aasta teises pooles. See võib kaasa tuua positiivse konkurentsi pindade saadavuse osas ning meedia hindadele tervikuna.
Kui aga räägime praegu toimuvast, siis arvatakse, et Google näeb, eelpool mainitud hetkel mitte nii populaarse valdkonna nagu reisimine, reklaamidest saadavate tulude langust esimeses kvartalis 15% ja teises kvartalis 20% võrra. Võrreldes näiteks eelmiste kuudega, on luksusreisifirmad vähendanud oma reklaamide investeeringuid kõigis digikanalites juba 50% võrra.
Ka paljud teised koroonast mõjutatud ettevõtted vähendavad oma turunduseelarveid, millest tulenevalt prognoositakse äkilist langust CPM ja CPC hindades. Hetkel pole CPC veel oluliselt langenud, küll aga näeme, et CPM on hakanud juba langema. Langus on eelkõige seotud konkurentsi vähenemisega turul. CPA seevastu on aga teinud korraliku tõusu paljudes valdkondades.
See on suurepärane võimalus turundajatel leida uusi kliente väiksemate kuludega. Tarbijad kulutavad suuresti isolatsioonis olemise tõttu rohkem aega uudiste lugemise või vaatamise peale. Turundajate jaoks tähendab see aga võimalust reklaamida oma tooteid/teenuseid populaarsetel lehekülgedel ja saada uusi potentsiaalseid kliente väiksema eelarve eest, võrreldes koroonaviiruse eelse perioodiga.
Kasuta tekkinud olukorda targasti
Tekkimas on olukord, kus konkurents väheneb teatud valdkondades. See on hea võimalus tekitada enda brändile üsna kiirelt lisaväärtust, luua midagi uut ning selleks on loonud head tingimused ka meediapakkujad.
Kunagi varem pole olnud brändidele nii eluliselt tähtis olla digiturunduses nähtaval. Nähtavuse säilitamine on pikaajalise kasumlikkuse ja jätkuvate investeeringute jaoks hädavajalik. Äri käib samamoodi edasi nagu enne, kuid palju rohkem aega tuleb pühendada digitaalsetele lahendustele ja turundusele. Niimoodi toimimine annab ka eeliseid konkurentide ees, kes ei pruugi nii kiiresti reageerida.
Väga oluline on säilitada oma olemasolev kliendibaas, kuid ka kohaneda uute klientidega. Selleks tuleb panustada pidevale sisuloomele, klientidega personaalsele suhtlemisele ning nende digitaalse teekonnaga põhjalikult kursis olemisele. Potentsiaalsete klientide võitmiseks peab suurendama brändi teadlikkust ja nähtavust. Pidage meeles, et üks parimaid hetki potentsiaalsete klientide leidmiseks on see, kui nad otsivad seda, mida müüte. Seetõttu peate olema nähtavad ostutsükli igas etapis.
Vajalik on täpselt teada, milline on brändi sihtrühm, kuidas selle sihtrühma elustiil on seoses maailmas toimuvaga muutunud ja kaardistada võimalused selle sihtrühma sihtimiseks. Meeles tuleb pidada koroonaviiruse mõju klientidele ja nende soovidele ning läbi mõelda: kuidas tuleks sihtrühma kõnetada? Mida ta praeguses situatsioonis kuulda tahaks? Kuidas peaks temaga suhtlema?
Digiturunduse tehnikatest soovitame keskenduda konversioonimäära optimeerimisele. Väikesed täiendavad muudatused kasutaja digitaalses teekonnas pöörab aina rohkem veebilehe külastajaid klientideks. Oma veebilehte saab täiendada positiivsete lugude, soovituste ja ülevaadete lisamisega, mida jagada ka sotsiaalmeedias. Kuna kliendikogemus on kuningas, tuleb investeerida selleks, et pakkuda kiiret ja isikupärast kogemust. Seejuures saab kasutada ka tehisintellekti, mis annab ettevõttele tugeva konkurentsieelise ja võimaldab õigel ajal läheneda potentsiaalsetele klientidele.
Viimaseks – mõõda ja testi. Mõõtmine tähendab oma turunduskulude eest vastutamist. Kõik digiturundajad peavad veenduma, et on määratlenud oma peamised tulemuslikkuse näitajad. Seadistage veebianalüüs õigesti ning veenduge, et katate kõik põhitõed ja kasutate saadud andmeid oma turunduse tõhususe suurendamiseks. Kuigi praegusel ajal kasutatakse ainult kindlaid ja turvalisi lähenemisviise, soovitame mõelda loovalt ning katsetada uusi lähenemisi. Olenemata testi tulemustest, saab sellest igal juhul õppida, mis omakorda võimaldab edasi liikuda ja katsetada midagi uut.
Kokkuvõtteks
Kokkuvõtteks võib öelda, et koroonakriis on endaga kaasa toonud nii oodatut kui ka ootamatut. Kodulehtede orgaaniline külastatavus on reisi- ning majutusettevõtetel langenud, ent uudiste-, finants- ja jaekaubandusettevõtete liiklus kodulehtedel on märgatavalt tõusnud. Kui sulgeda uks, avaneb aken ja seda näeme ka praegusel ajal.
Olulisim, mis siit kõrva taha panna on see, et brändid ei hülgaks praegusel ajahetkel digiturundusse panustamist. Hetkel, kui tavapärasest enam silmapaare on suunatud väljaannete veebilehtedele ja e-poodidele on parim aeg tõsta oma brändi nähtavust. Nõnda kindlustad, et kriisi vaibudes oled just sina konkurentide suhtes eelispositsioonis. Kõik halb saab ükskord läbi ning see peab paika ka COVID-19 kohta.
Mis puutub usaldusväärsete suhete loomisesse brändi ja klientide vahel, siis olemasoleva kliendibaasi säilitamine on käesoleval momendil prioriteet. Panusta sisuloomele ja järjepidevale personaalsele suhtlusele ning garanteerid üheskoos kriisi seljatamise.
Tööta oma veebilehe konversioonimäära optimeerimise kallal. Seeläbi on sul võimalik muuta ja parandada kliendikogemust ja võita endale uusi kliente. Tähtis on oma digikampaaniatel silm peal hoida ning mõõta, kuidas neil läheb. Kui esimene ei tööta, siis teine töötab juba kindlasti, mistõttu on vaja testida.
Võime loota, et viiruselaine läheb kiiresti üle ning mõjutab võimalikult vähe erinevaid valdkondi, kuid sellegipoolest tuleb valmis olla võimalikeks muutusteks. Soovitame kõigis valdkondades keskenduda jätkusuutlikkusele, arvestada erinevate trendide võimalike muutustega ning kasutada mõistlikult ära aega, kui konkurents on väiksem.
Allikad
Bossan, A. (2020, 12. märts). Impact of the Coronavirus on eCommerce: How the Unfolding Outbreak is Affecting Customer Behavior Across Industries (Update 2). https://contentsquare.com/blog/news/impact-of-the-coronavirus-on-ecommerce-how-the-unfolding-outbreak-is-affecting-customer-behavior-across-industries-update-2/
Hallam, S. (2020, 18. märts). Preparing your marketing plans for the Coronavirus downturn. https://www.thedrum.com/opinion/2020/03/18/preparing-your-marketing-plans-the-coronavirus-downturn
Marvin, G. (2020, 10. märts). Coronavirus disrupts search, digital ad budgets. https://searchengineland.com/how-coronavirus-search-digital-ad-budgets-330404
Olsson, J. (2020, 26. märts). How the coronavirus is affecting the digital advertising ecosystem. https://www.match2one.com/blog/how-the-coronavirus-is-affecting-digital-advertising/
Patel, N. (2020). What The Coronavirus (COVID-19) Means For Marketers. https://neilpatel.com/blog/coronavirus/
Sterling, G. (2020, 12. märts). The Coronavirus Effect on Search and Digital Marketing. https://uberall.com/en-us/resources/blog/the-coronavirus-effect-on-search-and-digital-marketing