Google Marketing Live 2024: Tehisintellekti uus ajastu. Reklaamide uus ajastu.

Autor: Mari Paulus

Korra aastas toimuval Google Marketing Live üritusel tutvustab Google oma uusimaid lahendusi turundustoodete vallas. 2023. aastal oli fookus AI-põhistel lahendustel, mille roll turundustegevustes on üha kasvamas ning jõudmas järjest laiema haardeni alates veebianalüütika mõõtmisest ja kampaaniate optimeerimisest kuni reklaamimaterjalide tootmiseni välja. (Kes soovib mälu värskendada, leiab eelmise aasta kohta materjale siin)

Sel aastal toimus Google Marketing Live juba 11-ndat korda, 21. mail. Järgnevalt toon välja teemasid, mis pakkusid kõneainet sel korral. Etteruttavalt võib öelda, et tehisintellekt oli kesksel kohal ka tänavu. Ka peab ära märkima, et kõik kirjeldatud lahendused ei pruugi jõuda täpselt samal kujul üldisesse kasutusse kõigil turgudel 😊

  • Praegusaja internetikasutaja ootab vastuseid küsimustele, mis on järjest spetsiifilisemad ja keerukamad, vahel ka raskesti sõnades väljendatavad: trendid, millega kaasas käimiseks kaasab Google AI’d otsingutulemuste genereerimisel. Info otsimiseks kasutatavate kanalite valik mitmekesistub, ning seega võib pidada ootuspäraseks, et uute reklaamiformaatidena esitleti visuaaliotsingu (Visual Search) puhul näidatavaid reklaame ning AI Overviews – tulemustel näidatavaid otsingu- ja Shopping-reklaame. Katsetamisel on ka dünaamiline otsingutulemuse lahendus, mis aitab kasutajal leida talle sobiva toote näiteks fotode ja eelarvevahendite sisendi põhjal.
  • Juba praegu laiade tulemustele optimeerimise võimalustega Performance Max kampaaniaid lubab Google peagi optimeerida brutokasumi eesmärgile. Täiendust saavad võimalused Performance Max reklaamivisuaale Generative AI abil redigeerida ja mõne klikiga olemasolevate materjalide varal juurde toota. Performance Max ja Shopping -kampaaniate reklaamilaienditele on lisandumas lojaalsuspakkumise laiend, mis aitab kõnetada olemasolevaid kliente konkreetselt neile suunatud väärtuspakkumistega.
  • Demand Gen kampaaniatüüp, mis eelmisel aastal leidis esmamainimist, on jätkuvalt täienemas: ka siin on jooksvalt arendamisel AI poolt genereeritavate reklaamivisuaalide võimalused. Üheks põnevaks uueks võimaluseks on olemasolevate staatiste visuaalide või tootevoo visuaalide põhjal genereeritavad animatsioonid, mida saab näidata videoasetustel. Ka saab Demand Gen kampaaniatüübi puhul kasutatavaid n.ö. sarnaseid sihtrühmi (Lookalike segments) rakendada üha kitsamate (ja seega ka täpsemate) sihtimissegmentide puhul: uueks alampiiranguks on 1000 asemel oodata 100 kasutajat. Häid uudiseid jagus DV360 ning SA360 rakendajatele: peagi peaks Demand Gen kampaaniatüüpi saama kasutada ka nende toodete puhul.
  • Täienemas on digiturundajate võimalused ühendada YouTube’i kampaaniates oma jõud populaarsete mõjuisikutega Parnership Ads ja Brand Connect funktsionaalsuste abil: videoreklaamina peaks peagi saama kasutada sisulooja poolt postitatud materjali. Võimalused YouTube’is tooteid esile tuua üha täienevad: USA turul on Google töötamas partnerluses Shopify’ga, integreerimaks reklaamijate tootekatalooge YouTube’i keskkonna turunduslahendustega ning pakkumaks kasutajatele üha sujuvamat võimalust osta neid kõnetavaid brände ja tooteid videoedastuskeskkonna kasutamist katkestamata (shop while you watch). Populaarses Shorts-keskkonnas esitatavatele reklaamide puhul saab kasutaja juurde võimalusi sisuga suhestuda: juba mõne kuu möödudes peaks saama neile reklaamidele lisada klikitavaid kleebiseid.
  • Google’i otsingutulemustele on uue elemendina lisandumas brändiprofiil (Brand Profile). Sarnaselt juba tuttavatele Google’i otsingus ja Google Mapsis kasutuselolevatele ettevõtte profiilidele võimaldab see esile tuua tootebrändide olulisemaid aspekte Google’i otsingutulemustes. Shopping-kampaaniate reklaamide puhul saab peagi toodete parimaid omadusi automaatselt esile tõsta: lisatavad tekstid genereeritakse tootekirjelduste ja arvustuste põhjal. Tooteid aitab reklaamidel väljendusrikkamalt esitleda ka staatiliste piltide põhjal automaatselt genereeritav keerlev 3D-tootekujutis. Olemasolevaid tootevideod saab lisada Shopping-kampaania toodetele, nende vaatamiseks ja seega toote realistlikus kontekstis nägemiseks on kasutajal vaja vaid tootepildil klõpsata. Laiemasse kasutusse paisatakse eelmisel aastal esitletud ’virutaalne riietuskabiin’ otse Shopping-reklaamivisuaalil: reklaamil esitatavaid rõivaesemeid saab kujutada soovitavas suuruses, pannes need AI abil selga modellile.
  • Ka eelmisel aastal esitletud Product Studio on saamas täiendust uute reklaamikujunduste redigeerimise võimalustega. Tootepilte saab edaspidi täiustada, kasutades sisendina soovitud temaatikaga referentsvisuaale, mille tulemusel esitatakse toode soovitud kontekstis. Samuti on peagi võimalik genereerida staatiliste tootevisuaalide põhjal videomaterjali.
  • Oodata on Google’i toote Data Manager üldist kättesaadavaks muutumist, mis võimaldab hallata turundustegevuses järjest olulisemat esimese osapoole andmestikku ja seda Google Adsi tegevustega integreerida. Täienevad võimalused Google Adsi seadistuste efektiivsuse hindamisel, muuhulgas jõuavad AI Essentials -näitajad reklaamikonto Optiscore’i arvestusse. AI abil genereeritavate raportite loomise võimekus on peagi jõudmas Google Adsi, SA360, CM360 ja Merchant Centeri toodete abil reklaamijate käsutusse.
  • Google on moderniseerimas oma MMM võimekust ning hetkel piiratud ligipääsuga Google Meridian peaks jõudma laiemasse kättesaadavusse juba sel aastal.