MediaComi meeskond osales järjekordsel Õpi koos Googlega veebikoolitusel, kus sel korral oli fookus Google Analytics keskkonna paremaks tundma õppimiseks. Praktilisi soovitusi ja juhendeid andis digiagentuuri ePPC juht Karl Pae.
Google Analytics on võimas ja kuluefektiivne töövahend, mille abil on võimalik mõista veebiliikluse andmeid ja seeläbi analüüsida, kas ettevõtte digiturundus töötab ootuspäraselt. Loodetavasti muudab käesolev spikker Google Analyticsi kasutamise jõukohasemaks ja ka põnevamaks!
Mõned mõisted:
Veebilehtede sessioonid Google Analyticsis
Standard sessiooni pikkus on 30 minutit. Kui külastaja on veebilehel kauem kui 30 minutit, siis statistiliselt on tehtud 2 sessiooni. Lisaks murduvad sessioonid südaööl – alustades lehe sirvimist veidi enne keskööd ja lõpetades peale keskööd on sessioone kaks. Selle mõistmine on oluline conversion rate seisukohalt.
Kuna Conversion rate arvutatakse sessiooni põhiselt, siis see tähendab seda, et kui ühe sessiooniga tuleb ost, siis conversion rate on 100%. Kui külastaja sooritab ostu 30 minuti möödudes või ööpäeva vahetudes, siis on conversion rate poole madalam ehk 50%.
Väga oluline on mitte kasutada enda lehe siseselt (näiteks nuppudel) UTM-e, sest sellisel juhul lähevad kõik sessioonid ja sessioonidega seotud mõõdikud katki.
UTM koodi loomine ja kasutamine veebilehel ja reklaamides
UTM koodid aitavad jälgida kampaaniate efektiivsust ja veebileheliiklust.
Koode saab genereerida näiteks SIIN.
- Alusta lingist
- Source – kanal, kus link on
- Medium – oluline valida CPC mudel ainult otsingureklaamidele
- Name – kampaania nimi, millest kõik aru saavad ja mis ei kordu
- Google Ads reklaamidele ei ole vaja UTM lisada
- Teistele reklaamidele lisa alati
- Ära kunagi lisa enda lehe sees olevatele bänneritele UTM koode
Bounce rate mõõdiku head ja vead
Bounce rate näitab seda, kui paljud külastajad on jõudnud lehele ja sealt lahkunud ilma ühegi tegevuseta. Bounce rate on hea mõõdik võrdlemaks veebilehe erinevaid lehti, et mõista, mis lehed pakuvad enim väärtust. Lisaks on see kasulik mõõdik kampaaniate analüüsiks.
Kõrge bounce rate määr võib tähendada, et külastaja sai kiirelt oma vastuse kätte ja lehel polegi midagi teha. Kui tegemist on onepager ehk veebilehega, millel on ainult 1 leht, siis saab lehele tekitada interaktsioone juurde – näiteks lehe scrollimine 50% ulatuses.
Kõrge bounce rate pole ilmtingimata halb, pigem tasub lehe toimivust kontrollida, kui bounce rate on madalam kui 20%, mis viitab veale veebilehes või mõõdiku seadistuses.
Google Analytics töövahendis orienteerumine
Google Analytics jaotub suures osas neljaks:
- Audience ehk kes on külastajad (mis vanus, sugu, asukohad (riik/maakond/linn), lisaks ka huvid, mida Google on brauseri infole tuginedes kindlaks määranud).
See annab hea võimaluse kontrollimaks:
– Kas lehe külastajad on need, keda arvasite olevat (ainult mehed/naised, noored/vanad, mis on nende huvid?).
– Mis seadmega lehte külastatakse (mobiil või arvuti) ja mis brauser on populaarseim
– Kas veebileht on populaarse seadme / brauseri jaoks optimeeritud? Näitkes kui mobiilse seadme külastajaid on rohkem, siis kas tegelikkuses on veebilehte mobiilis mugav kasutada?
- Acquisition ehk mis kanalist, kampaaniast, märksõnast või reklaamist külastajad lehele tulid ja kas tegemist on uute või korduvate külastajatega. Seda vaadet peaks üsna tihedalt jälgima, et säiliks ülevaade!
Mõned asjad, mida regulaarselt kontrollida:
- Kust kanalitest külastajad tulevad?
- Mis kanal toob enim külastajaid?
- Mis kanalist tulevad kõige kvaliteetsemad või vähem kvaliteetsed külastused?
- Mis kampaaniast külastajad tulevad?
- Kuidas kanalite sooritus aja vältel toimib? Kas kõik kanalid liiguvad samas rütmis?
- Behaviour ehk mida külastajad lehel teevad, kui kaua nad lehel olid ning millistel sisulehtedel. Mis lehelt sessiooniga alustatakse ja mis lehega sessioon lõpeb? Mis on populaarseimad lehed? Kui kauaks lehtedel püsitakse?
Asjad, millesse süüvida:
- Mis leheküljed on populaarsemad? Pööra neile tähelepanu ja tee neid juurde.
- Mis on vähem populaarsemad lehed? Miks need pole populaarsed?
- Mis lehed külastajaid toovad?
- Mida lehelt otsitakse? Kas neid asju saaks paremini esile tõsta?
- Mis tegevusi lehel enim toimub?
- Conversions ehk mis on kampaania või veebilehe tulemused. Näiteks kui palju müüki tehti, mis lehel ja mis toodetega. Mis kanalid müüke tõid ja kaasa aitasid.
“Assisted conversions” näidik aitab mõista, mis kanalitest müük alguse sai ja kus lõppes. Lisaks annab see infot, kui pikk on ostuprotsess (klikid ja päevad).
Conversionite alt on võimalik lisada lehele eesmärke ehk goale, mis jaotuvad mikro ja makro tegevusteks. See aitab mõõta lehe tegevusi lühema aja vältel – näiteks ühe nädala info põhjal.
Mikro tegevused on eelduseks sellele, et lehel toimuks näiteks e-poe puhul ost. Mikro goal võib näiteks olla “kontakt” lehe külastus, 2+ lehe külastamist või “lisa korvi” nupule vajutus. Makro goal on näiteks päring või ost.
Asjad, millel silma peal hoida:
– Millised kanalid on top of funnel (viimane klikk) või bottom of funnel (esimene klikk).
– Mitu päeva kulub müügile? Mitu klikki?
Tulevikumuusika – mis on Google Analytics 4?
Google Analytics 4 on endise nimega app+web keskkond, mis ilmselt paari aasta jooksul muutub peamiseks Google Analytics töövahendiks. Hetkel on leht veel staadiumis, mis täielikult ei asenda praegust Google Analyticsit, kuid kindlasti tasub juba tutvuda.
Kellele on Google Analytics 4 kasulik?
- Kui firma asutab äpp-i
- Kui lehel on palju liiklust
- Kui on vajadus eksportida algandmeid
Soovitus: seadista ära nii Google Analytics kui ka Google Analytics 4, et saaksid vaikselt GA4-ga harjuda
Google Analyticsi 4 mõned eelised:
- Saab vaadata kasutaja liikumist äpi ja kodulehe vahel
- Predictive metrics ehk ennustatavad mõõdikud – kui veebis on vähemalt 1000 müüki kuus, siis Google hakkab ennustusi seadma, kui palju ja kellelt tuleb müüke
- Saab andmeid tasuta BigQuery-sse eksportida
- Eventide ja nende kaudu conversionide loomine on veidi lihtsam
- Audience vaated on mugavamad
- Tulevikukindlam töövahend