Meil oli suurepärane võimalus osaleda “Facebook EMEA Agency Summit 2020” webinaril, mis oli korraldatud Facebooki poolt koos Facebooki turunduspartnerite, agentuuride ning arendajatega. Webinari mõte oli anda agentuuridele nõuandeid, kuidas veel efektiivsemalt ja paremini Facebookis turundada. Kolme päeva jooksul saime kuulata oma ala spetsialiste, kes rääkisid, kuidas on COVID meediaturgu muutnud, kuidas paremini ROI-d analüüsida ja arvutada ning lisaks tutvustati ka Facebooki uusi formaate ja nende kasutuse parimaid praktikaid.
Jagame viite head teadmist tulenevalt COVID mõjust meediaturule, mille peale võiks mõelda 2021. aasta turundusstrateegia planeerimisel:
1. Kogukond muutub äärmiselt oluliseks
Terves maailmas mängis sel aastal suurt rolli pandeemia, millega pidid kiiresti kohanema kõik ettevõtted kui indiviidid. See mõjutas ka tarbijate mõttemaailma ning klassikalisi käitumisharjumusi. Facebooki poolt tehtud uuringus selgus, et 27% inimestest tahab kuulda brändidelt, kuidas nad aitavad pandeemiaga võidelda. See tähendab, et ei saa enam keskenduda tavapärastele kampaaniatele, vaid turundusstrateegiasse tuleb teadmata ajaks sisse kirjutada ka COVID-19 tegevused ehk kuidas me antud olukorras oma kliente ning maailma aitame, milline on meie plaan suuremas pildis. Sellest tulenevalt tuleks kohandada ka meediastrateegiat ning kampaaniatesse sisse tuua lisaks müügifookusele ka pehmemaid väärtusi ja vastutustundlikkust.
2. Turvalisuse tagamine
Pandeemia tõttu hakkas ostukeskustes ja muudes avalikes kohtades aina rohkem inimesi pöörama tähelepanu turvalisuse tagamisele. Turvalisus on tõusnud valikute tegemisel asukoha ja hinna kõrval olulisele kohale.3.
3.Robotid
Masinõpet võib võtta kui viisi andmete vaheliste seoste äratundmiseks ja järelduste tegemiseks. Näiteks võimaldab masinõpe kõnetuvastussüsteemidel Facebookis videote pealdisi muuta. See tagab iga päev enam kui 2 miljardi loo tõlkimise, nii et inimesed saavad suhelda mis tahes keeles, mis omakorda loob sidemeid inimeste ja kohalike ettevõtete vahel. Masinaõppe insenerid ja teadlased Facebookis, Messengeris, Instagramis, WhatsAppis ja Oculuses teevad koostööd tehniliste väljakutsete lahendamiseks ja uute logaritmide väljamõtlemiseks iga päev. Viimase kahe aasta jooksul on masinõpe ning tehisintellekt arenenud eksponentsiaalselt, seepärast tasub hoida silma peal uutel arendustel, mis teevad turundajate töö lihtsamaks ja võimaldavad minna veel sügavamale ning spetsiifilisemaks.
Näiteks Discovery Commerce põhineb masinõppel ning ennustab kasutajate vajadusi, näidates neile just neid tooteid, mis võivad neile kõige rohkem meeldida. See formaat võimaldab kasutajatel teha ka oste vaid mõne klikiga.
4.Muutused ostuharjumustes
Pandeemia sundis meid muutma oma harjumusi ning jättis meid ilma paljudest ajaveetmisvõimalustest. See omakorda tõstis väikeste luksuskaupade müüki, kuna inimesed proovivad rõõmustada ennast väikeste kuid kallimate ostudega. Oste tehakse rohkem planeeritult ja läbimõeldumalt, mille tagajärjel on ka impulssostude osakaal märgatavalt vähenenud. Küll aga ostetakse pandeemia paanikast tulenevalt rohkem esmatarbekaupu kui koroonale eelneval perioodil.
5.Tervislik eluviis
Pandeemia ajal tõusis suur huvi tervisliku eluviisi ja toitumise, kodus kokkamise ning kodus trenni tegemise võimaluste vastu. Paljud inimesed on avaldanud huvi tervisliku eluviisi ja keskkonnahoiu vastu ka esmakordselt. Sellest tulenevalt on toodete puhul soovitatav arvestada keskkonnasäästliku ja tervisliku tooraine/materjalidega.
ROI: Kas mõõdame seda õigesti?
Kui pöörata tähelepanu maailmas toimunud muutustele, siis ei tohi ära unustada ka ettevõtte tulemuste mõõtmist. Kvaliteetne kontakt ning tulemuste õige mõõtmine ja analüüsimine on aina olulisemad. Verity Gill Facebookist jagas järgmiseks aastaks kasulikku ROI checklisti:
- Määra alati meetodid, millega saad oma soovitud ROI tulemuse
- Kui hakkad ROI-sid võrdlema, ole valmis neid ka optimeerima.
- Kas valitud data ja meetod peegeldavad õiget ROI-d, mis on ka prioriteetne?
- Pea meeles, miks sa ROI-d arvutad. Kasuta seda konstruktiivselt, mitte eelarvamuste kinnitamiseks.
Kindlasti tuleks enne oma investeeringu tasuvuse jälgimise alustamist püstitada sotsiaalmeedia eesmärgid. Need peaksid olema kvantifitseeritavad, see tähendab midagi, millele saab numbri lisada.
Tuleb ka meeles hoida, et Facebookis sama strateegiat kasutades ei saa garanteerida, et näeme iga kord samu tulemusi. Kampaaniate tulemused sõltuvad suuresti reklaamitavast tootest, sihtrühma sobivusest ja reklaammaterjali kvaliteedist.