Autor: Kristiine Torim
26.oktoobril toimus Httpooli poolt korraldatud Boost with Facebook Eesti live üritus, kus jagati väikeettevõtetele kasulikke näpunäiteid parema nähtavuse tagamiseks.
Miks tasuks ühel (väike)ettevõttel näha vaeva sotsiaalmeediakanalites pildis olemiseks?
Eestis on internetikasutajaid ligikaudu 1,2 miljonit, mis moodustab 91% meie elanikkonnast. 90% leibkondadest omab sealjuures kodus igapäevast püsivat internetiühendust.
Kui vaadata sotsiaalmeedia kasutajate seisu ettevõtete hulgas, siis 2021. aasta seisuga kasutab sotsiaalmeedia võimalusi oma äri kasuks ära ligi 50% Eesti ettevõtetest ning seda peamiselt just suurte ettevõtete näol, kuigi see tuleks kasuks igas suuruses ettevõtetele, sest 2021. aasta seisuga oli eestlaste hulgas ainuüksi ligi 700 000 Facebooki kasutajat.
Ka veebipoe võimalusi ei kasutata Eestis kõige edukamalt veel ära. Näiteks omab Eesti ettevõttetest veebilehte 78%, kuid veebilehe kaudu on müünud üksnes 19% ettevõtetest. See on aga (väike)ettevõtete poolt kasutamata suur äripotentsiaal, kuna 62% Eesti täiskasvanud elanikkonnast kasutab e-ostlemise võimalusi ning tegemist on aina kasvava trendiga.
Kuidas aga algust teha oma äripotentsiaali kasvatamisega?
Facebooki andmetel kasutab iga kuu Facebooki, WhatsAppi, Instagrami või Messengeri üle 3,3 miljardi inimese ja ka Eestis on see aina kasvavas trendis.
Kuidas luua oma ettevõttega kohaolu ning kasutada ära sotsiaalmeedia potentsiaali?
- Esmalt tuleb Sul kohalolu luua just nendes sotsiaalmeediakanalites, kus Sinu praegune või potentsiaalne tulevane klient igapäevaselt viibib, et inimesed saaksid püsida kursis Sinu ettevõtte tegemiste, uudiste ja käimasolevate kampaaniatega.
- Kui oled loonud oma ettevõttele Facebooki lehe, siis ära unusta lisada sinna ka „Send Message“ nuppu, et potentsiaalsed kliendid saaksid kiirelt ja mugavalt Sinu ettevõttega ühendust võtta.
- Vähem oluline ei ole ka m.me (näiteks m.me/ettevottenimi) linkide kasutamine oma turunduskommunikatsioonis ning Messengeri pluginate lisamine oma veebilehele. Esimene neist võimaldab Sul lisada m.me linke oma reklaamidesse, uudiskirjadesse ja postitustesse, et kliendid saaksid võtta Sinuga koheselt ühendust läbi Facebook Messengeri. Facebook Messengeri pluginad aitavad Sinu veebilehel hätta jäänud kliendil kiiresti ühendust võtta või küsida täpsustavaid küsimusi. Mõlema variandi puhul ei ole sealjuures tarvis, et kliendil oleks endal Facebooki konto või et ta oleks oma Facebooki sisse logitud.
Kui sotsiaalmeedias ettevõtte nähtavaks tegemine tundub Sinu jaoks esmapilgul väga keeruline, siis siin on Sulle mõned kasulikud punktid, mis aitavad Sinu elu lihtsustada.
- Sinu aega aitab säästa Facebook Business Suite, kus on Sul võimalik ette planeerida näiteks Facebooki ja Instagrami postitusi, vastata oma inboxi saabunud kirjadele ning kasutada Insightsi, et jälgida oma turundustegevuste tulemusi.
- Kasuta ühenduses olemiseks automaatsõnumeid. Näiteks on Sul võimalik seadistada eemalolekuteavitusi, et kliendid teaksid arvestada, millal võib oma küsimusele tagasisidet oodata. Samuti on Sul võimalik salvestada sageli esitatavate tüüpküsimuste jaoks tüüpvastused ette ära, mis säästab Sinu jaoks vastuste kirjutamisele kuluvat aega.
- Sotsiaalmeedias ettevõtte turundamisel on väga oluline analüüsida ka oma tegevuste toimivust. Siinkohal tuleb Sulle appi Facebook Insights, mis võimaldab Sul jälgida oma postituste ja reklaamide ülevaadet, et saaksid õigeaegselt oma tegevusi kasumlikumaks korrigeerida.
Mis on Sinu äri eesmärk? Aga reklaamide?
Nii nagu ettevõtlusmaastikul äri alustamiselgi on ka sotsiaalmeediakanalites ettevõtte reklaamimisel oluline määrata oma tegemiste eesmärk ning seda tarvidusel ajas korrigeerida. Facebooki reklaamid on üksnes instrumendiks, mis aitavad Sinu ettevõttel saavutada oma ärieesmärke.
Kui Sa alustad reklaamide loomist Facebook Ads Manageris, siis on Campaign Objective’i valimisel oluline läbi mõelda, mis on Sinu reklaami eesmärk ning milliseid ärieesmärke peaks see aitama Sul saavutada – kas Sul on tarvis veebilehele rohkem külastajaid, rohkem registreerimisi saabuvale üritusele, teadvustada inimestele oma brändi/uue toote olemasolu või äkki hoopis midagi muud? Nendele küsimustele vastates leiad ka enda reklaami jaoks õige Campaign Objective’i, et seejärel oma reklaami edasi seadistada.
Ads Manageris jagunevad reklaami üldeesmärgid kolme kategooriasse:
- Awareness (teadlikkus), mille eesmärgiks on teadvustada inimestele ettevõtte, toote või teenuse olemasolu.
- Interest (huvi), mille eesmärgiks on kutsuda inimesi üles tegudele ning äratada neis suuremat huvi (näiteks kutsuda inimesi Sinu veebilehekülge külastama, reageerima Sinu poolt loodud sisule, saatma sõnumeid või suurendada uudiskirjaga liitunute listi).
- Conversion (konversioon), mille eesmärgiks on Sinu ettevõttele kasulik lõplik tegevus (näiteks toodete ostukorvi lisamine, ostmine või ka lähedal asuvate füüsiliste kaupluste külastamine).
Kuidas kõnetada oma reklaamidega pontentsiaalseid kliente?
Selleks, et Sinu reklaamid oleksid veelgi mõjusamad ja üksikisikutele olulisemad, tasub Sul isikupärastada oma reklaame. Alustuseks tuleks Sul aga läbi mõelda, milline on Sinu ideaalne klient, keda reklaam kõnetama peaks. Selleks tuleks Sul eelnevalt vastata küsimustele nagu:
- Mida minu kliendid vajavad?
- Kus minu kliendid asuvad?
- Millised omadused ühendavad minu kliente?
Facebook Ads Manageris on Sul võimalik oma reklaamide auditooriumit määratleda nii üldiste demograafiliste andmete järgi kui ka huvide ning käitumise järgi.
Hea teada!
- Selleks, et Sinu reklaam jõuaks võimalikult paljude inimesteni, kellele võiks Sinu kampaania huvi pakkuda, on soovituslik seadistada kampaania minimaalseks kestuseks 7 päeva.
- Kui oled alles alustanud Facebooki reklaamide tegemisega, siis võid määrata alguses väiksema eelarve ning soovi korral korrigeerida seda kampaania jooksul.
- Kõigi reklaamidega seotud oluliste teavituste ja uuendustega saad püsida kursis Ads Manageri Resource Centeris.
Miks Sul läheb tarvis Facebook Pixelit?
Kui Sul on olemas veebilehekülg, siis on Facebook Pixel heaks abiliseks Sinu reklaamide ja turundustegevuste veelgi efektiivsemaks muutmisel.
Facebook Pixel kasutab veebisaidil klientide tegevuste tuvastamiseks küpsiseid. Kui Sinu veebisaiti külastav klient nõustub küpsistega, siis paigutatakse tema brauserisse küpsis, mis võimaldab veebisaidil meeles pidada külastaja poolt tehtavaid toiminguid. Saadud andmete abil on Sul võimalik kasutaja kogemust parendada ning seadistada ka näiteks personaliseeritud reklaame ostukorvi hüljanud klientidele.
Seega pakub Facebook Pixel Sulle võimalust jõuda inimesteni, kes on suurema tõenäosusega valmis astuma Sinu poolt soovitud samme, võimaldab optimeerida Sinu kampaaniaid paralleelselt kliendi teekonnaga ning pakub head ülevaadet tulemuste parendamiseks.
Ole loominguline ja katseta reklaamide erinevate formaatidega, et kõnetada oma sihtrühma veelgi paremini
Selleks pakub Facebook Ads Manager Sulle mitmeid erinevaid võimalusi, kuidas toimetada Sinu sihtrühmani tähelepanu köitev reklaam, mis toob veelgi paremini Sinu sõnumit esile:
Üksikud pildid
Üksikud pildid võimaldavad rääkida lihtsa ja lühida loo Sinu ettevõttest, brändist või tootest/teenusest
Videoreklaam
Videoreklaamid aitavad püüda tähelepanu liikuva pildi ja heliga
Carousel reklaam
Carousel reklaamid võimaldavad näidata erinevaid tooteid või rääkida erinevate visuaalide kaudu sidusa loo. Ühte reklaami saab lisada kuni 10 pilti või videot. Iga pildi alla on Sul võimalik lisada eraldi link
Slideshow reklaam
Slideshow reklaami on hea kasutada tavaliste videoreklaamide asemel, kui piirkonnas, kus soovitakse reklaami näidata, ei ole kõige parem internetiühendus. See võimaldab ühendada tekstid ja heli mitmete videote ja piltidega ühtseks lühiklipiks. Ühte Slideshow reklaami saab lisada kuni 310 pilti või üksikut videot
Collection reklaam
Collection reklaamid võimaldavad inimestel avastada, sirvida ja osta tooteid või teenuseid oma telefonist. Selle formaadi puhul on kaanepilt või -video, mille all on mitu väiksemat tootepilti. Kui keegi klõpsab Collection reklaamile, siis avaneb tal täisekraanil Instant Expereience, mis on omaette formaat ja pakub täiskogemust. Antud reklaamiformaat on nähtav üksnes mobiilseadmetes
Instant Experience reklaam
Instant Experience’i reklaamid on täisekraanil vahetut kogemust pakkuvad reklaamid, mis avanevad, kui keegi klõpsab mobiilseadmes Facebooki või Instagrami reklaamil. Selle reklaamiformaadi käigus saavad inimesed vaadata kaasahaaravat videot ja fotosid ning jõuda konkreetsete toodete veebilehtedeni
Mida silmas pidada eduka reklaami loomisel?
- Piirdu ühe fookuspunktiga. Keskendu reklaamis vaid ühele asjale, et muuta kliendi jaoks ettevõtte või toote ära tundmine lihtsamaks.
- Hoia oma reklaamfotod tasakaalus. Siinkohal on abiks fotograafide kolmandiku reegli meelde tuletamine ning seda nii fotode kärpimisel kui pildistamisel. Jäta fookuses olevad esemed või inimesed kolmandikujoonte ristumispunkti lähedale.
- Taga oma ettevõtte äratuntavus. Kasuta oma turunduskommunikatsioonis selgelt äratuntavat kujundusstiili või ettevõtte logo, et Sinu kliendid ja jälgijad saaksid kohe aru, mis ettevõtte reklaamiga on tegemist. Ära unusta hoida ühtset stiili ka eri kanalites reklaamimisel.
- Muuda oma fotod dünaamilisteks videoteks. Turul on mitmeid lihtsasti kasutatavaid mobiilirakendusi, mis aitavad muuta Sinu staatilised pildid dünaamilisteks videoteks, et Sinu reklaam tõmbaks rohkem tähelepanu.
- Videoreklaamide puhul on Sinu jaoks esimesed 3 sekundit kõige olulisemad. Seega veendu, et Sinu reklaami sõnum tuleks välja just nende esimese 3 sekundiga.
- Videoreklaam peab toimima ka ilma helita. Sageli vaadatakse videosid ilma helita, seega veendu, et Sinu reklaami sõnumist oleks võimalik saada aru ka ilma heli sisse lülitamata. Selleks on soovituslik kasutada teksti, graafikat ja tiitreid.
- Räägi oma reklaamidega lugu. Jutusta oma reklaamidega klientidele lugu ning too välja oma ettevõtte, toote või teenuse ainulaadsus.
- Kasuta oma reklaamides selgeid üleskutseid. Too oma reklaamides selgelt välja, mida Sa soovid, et Sinu reklaami vaataja edasi teeks. Näiteks kasuta tegevusele üles kutsumise nuppe (CTA ehk call to action) ja ajalist piiritletust väljendavaid väljendeid „kohe“, „juba täna“, „ainult täna“.
Kasulikud lingid
Vaata täispikkuses „Boost with Facebook“ live üritust järgi SIIT
Tutvu erinevate foto- ja videotöötlusrakenduste soovitustega SIIN
Rohkem soovitusi ja juhendeid reklaamimiseks leiad SIIT